Köpvillkor

PRODUKTINFORMATION

Brexon gör sitt bästa för att visa alla produkter i sin helhet men ibland kan det gå fel. Vi reserverar oss därför mot felskrivningar och även mot färgåtergivning på produktbilderna, då dessa ibland kan skilja sig åt mellan olika datorer och ljusförhållanden.

PRISER

Våra angivna priser i webshopen är gällande, kolla ibland för extrapriser. Brexon reserverar sig för pris höjningar/sänkningar beroende på de olika leverantörerna. För att kunna handla hos oss, måste du vara över 18 år gammal samt att ni innehar identifikations handling i det respektive land vi levererar till. Alla priser är inklusive 25 % lagstadgad moms. Minimum inköpsorder är 120 kr. 

FRAKT

Samtliga köp hos Brexon debiteras med en fraktavgift per order motsvarande 49 kr inkl. moms minimum. Fraktfritt över 20kg. OBS! Om inget annat anges. Om leveransskador av ditt paket förekommer, anmäler du detta på upphämtningsstället, då dessa skador inte ersätts av garantin, utan av fraktbolaget. Vid ej upphämtad beställd vara, debiteras du för fraktkostnad tur och retur. Det går även bra att hämta beställda varor från vårt lager på Öresundsgatan 3, Helsingborg, då tillkommer ingen fraktavgift.

LEVERANSER

Paketet kommer att levereras till ditt närmaste utlämningsställe inom 3-6 arbetsdagar. Förutsättningen är att respektive vara finns i vårt lager. En sms-avisering till din mobiltelefon skickas när paketet är framme för avhämtning. 

GARANTI

12 månaders Brexon garanti från inköpsdatum gäller. Garantier på tyger, knappar och dragkedjor gäller i 6 månader fr.o.m. inköpsdatumet. Garantin är en funktionsgaranti , som inte täcker t.ex. förslitningsskador, under förutsättning att man följer skötsel- och serviceanvisningar. Felaktigt handhavande, åverkan eller annan felorsak som ej är fabrikationsfel, innefattas inte av garantin.

ÅNGERRÄTT och RETURER

Som kund hos oss får du 14-dagars öppet köp fr.o.m. mottagningsdatumet. Varan skall skickas åter till oss i obruten förpackning. Alla returer måste aviseras i förväg till oss via email och naturligtvis också konfirmeras, returen kommer att få ett referensnummer för en enklare och snabbare hantering av ditt ärende. Vid retur av vara, kontaktar du
retur@brexon.se, efter mottaget RMA nummer bekostas fraktkostnader av dig som kund hit (valfritt fraktbolag) +återfrakten till dig (vanligen 99kr inkl. moms). Varan skickas till Brexon Trade Adress: Öresundsgatan 3, 25228 Helsingborg. Det går självklart även bra att komma och lämna varorna på vårt lager efter överenskommelse.

Brexon löser inte ut paket skickade mot postförskott eller efterkrav. Efter mottagande av vara på vårt lager kommer återbetalning att ske om returvillkor är uppfyllda. Special beställningar samt reservdelar betalas i förskott och undantas ångerrätten. Kontakta oss därför alltid före en reklamation, då vi inte kan ersätta ej godkända utgifter. Ibland kan en reklamation hanteras lätt genom t.ex. att rätt reservdel skickas till er, därför är det viktigt att kontakta oss snarast om något går sönder, så att skadan inte förvärras ytterligare.

REKLAMATIONER

För en snabb hantering av din reklamation behöver vi följande uppgifter:

Ordernummer, personnummer, kundnummer, varumärke eller modell, inköpsdatum, skäl för reklamation, när och hur skadan uppkom, bifoga eventuella bilder.

BETALNING

VÅR SAMARBETSPARTNER FÖR KORTKÖP, FAKTURA OCH DELBETALNING ÄR BILLMATE AB

Villkor för kortk


När du betalar via kort administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt.

Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCode och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.